COVID-19 și siguranța alimentară. Sistem digital de management al calității.

Updated: Nov 18



Pandemia COVID-19 prezintă provocări majore pentru industria alimentară. Asigurarea aprovizionării cu alimente a populației lumii trebuie garantată, chiar și atunci când există riscul de infecție și în timpul carantinării. În același timp, cerințele în materie de igienă, siguranță alimentară și sănătate și securitate la locul de muncă trebuie să fie optimizate constant.


Carantina impusă la sfârșitul lunii martie 2020, care a afectat o treime din populația lumii, a făcut mai dificilă interacțiunea dintre producătorii de alimente, logistică, comerțul cu amănuntul și segmentul de restaurante. În unele supermarketuri, consumatorii se confruntau cu rafturi goale. Majoritatea restaurantelor au fost închise peste tot în lume și au rămas în funcțiune doar servicii de livrare sau take-away. Această situație ar putea reapărea în orice moment și toți cei implicați trebuie să fie pregătiți.


Autoritățile responsabile de siguranța alimentară din întreaga lume, investighează modul în care se comportă virusul în raport cu alimentele. De asemenea, analizează posibile căi de transmitere. Scopul este de a preveni răspândirea virusului între producători, comercianți, catering și consumatori. Până în prezent (începând cu: septembrie 2020), transmiterea SARS-CoV-2 prin alimente nu a fost dovedită. Cu toate acestea, acest lucru nu absolvă industria alimentară de la luarea măsurilor de siguranță atunci când vine vorba de producția și vânzarea de alimente, pentru a evita supraîncărcarea sistemelor de sănătate.



Impactul asupra productivității, sănătății și securității la locul de muncă



Pandemia a schimbat rapid cerințele de siguranță a muncii în producția și prelucrarea alimentelor:


• Panourile de plexiglas adaptate trebuie să fie dezinfectate pentru evitarea prezenței agenților patogeni din aer

• Măsuri suplimentare de testare și dezinfecție, inclusiv monitorizarea și colectarea datelor, duc la întârzieri care au un impact negativ asupra productivității

• Noi dovezi privind COVID-19 în rândul angajaților trebuie furnizate și documentate


Acești pași pot fi făcuți de către companiile din sectorul alimentar pentru a asigura conformitatea cu cerințele impuse:


• Colectați în timp util date exacte despre sănătatea și siguranța angajaților

• Respectați reglementările autorităților locale și ale OMS

• Monitorizați conformitatea cu noile protocoale




Cum vă poate sprijini un sistem de management al calității digital


Digitalizarea este de mult timp mai mult decât un mega-trend, devenind o experiență zilnică. Întrucât siguranța alimentară este o cerință indiscutabilă pentru toate companiile din sectorul alimentar, acest subiect ar trebui tratat cu prioritate în transformarea digitală, mai ales acum, în contextul actual. Cu toate acestea, controlul și monitorizarea tuturor măsurilor de siguranță alimentară au loc încă prin sisteme de management al calității (SMC) bazate pe suport hârtie. Un SMC digital vă permite, atât dumneavoastră cât și tuturor participanților la proces, să asigurați un nivel ridicat al siguranței alimetare mai ușor, mai rapid și mai fiabil.


Astfel, un Sistem de Management al Calității poate fi adaptat condițiilor actuale:


• Adaptare flexibilă și rapidă a proceselor existente la situații noi

• Integrarea facilă a noilor verificări și măsuri corective

• Depozitarea și evaluarea sigură a tuturor datelor colectate privind siguranța alimentelor și sănătatea și siguranța la locul de muncă


Siguranța alimentară și COVID-19: rapoarte de la clienții și partenerii noștri, care folosesc deja un SMC și care s-au adaptat noilor cerințe în siguranța alimentară.



„În principiu, toate practicile și procedurile pentru igienă și siguranța alimentelor la HUQQA sunt de un standard foarte ridicat. Cu toate acestea, având în vedere că ne confruntăm cu o pandemie în curs de dezvoltare rapidă, pe care nimeni din lume nu ar fi putut să o prevadă, inițial nu am avut proceduri sau protocoale care să fie adaptate în mod special acestei situații. Acum ne-am adaptat sistemul de siguranță alimentară în consecință și ne asigurăm că măsurile de precauție luate de ministerele turcești și de Comitetul Științific sunt puse în aplicare meticulos, împreună cu alte măsuri.”


Uğur Çayırlı, Food Safety & Quality

Administrator la HUQQA, Turcia



Adaptarea proceselor individuale


Mai exact, pe lângă măsurile noastre existente, am implementat distanțarea socială și viziere pentru a preveni transmiterea virusului COVID-19. Măștile și mănușile erau deja utilizate la HUQQA. De asemenea, am maximizat frecvența procedurilor de curățare și dezinfectare și a aplicațiilor integrate de dezinfecție / sterilizare precum ULV și UVC în procesele noastre. De asemenea, am introdus practici pentru a preveni transmiterea virușilor în timpul proceselor noastre cheie, cum ar fi primirea de mărfuri, depozitare, producție și servirea mâncării.


Siguranță și transparență sporite datorită unei soluții digitale


Foloseam deja de ceva vreme soluția digitală de la Testo. Acest lucru ne-a permis să adăugăm rapid mai multe forme de calitate la începutul epidemiei, pentru a pune în aplicare măsurile de precauție adoptate de ministerele noastre. În plus, ne revizuim în mod constant sistemul și adăugăm noi forme de calitate, create sub îndrumarea ministerelor și a Comitetului Științific, pentru a ne îmbunătăți în continuare standardele de igienă. Mai exact, soluția testo Saveris Restaurant ne-a oferit marele avantaj de a putea urmări cu atenție dacă toate măsurile necesare au fost puse în aplicare de către personalul nostru. Aceasta este singura modalitate de a asigura respectarea strictă a tuturor practicilor actuale de siguranță și igienă a alimentelor. De aceea, aș spune cu siguranță că soluția digitală de siguranță alimentară de la Testo ne face munca mai fiabilă și mai ușoară. Dar asta se întâmpla deja și înainte de COVID-19. Datorită acestui sistem, putem crea și dezvolta toate elementele și documentele de calitate de care avem nevoie pentru munca noastră și să răspundem în mod adecvat la noile provocări.






„Pentru Hungry Lion, perioada de la începutul epidemiei a fost o luptă dură, dar facem progrese - parțial pentru că am fost pregătiți pentru o situație ca aceasta. Una dintre cele mai mari provocări cu care a trebuit să ne confruntăm a fost cu siguranță scăderea numărului de clienți din cauza restricțiilor legale.”







Gerhard Kotze, Regional Manager la

Hungry Lion, Africa de Sud




Utilizarea extensivă a soluției


Soluția noastră digitală de la Testo a fost folosită pe scară largă în timpul pandemiei, deoarece curățenia, igiena și calitatea produselor au devenit factori și mai importanți decât erau până acum. În comparație cu utilizarea noastră a soluției testo Saveris Restaurant în perioada pre-Corona, acum se concentrează mai mult asupra siguranței clienților și angajaților noștri.


Recomandare: nu mai stați pe gânduri


Lucrul cu sistemul în fiecare zi ne-a ajutat să ne concentrăm asupra aspectelor corecte și importante ale muncii noastre de zi cu zi. Din acest motiv, printre altele, aș spune că soluția Testo sprijină Hungry Lion în acest moment dificil. Și tuturor celor responsabili de calitate în lanțurile de restaurante, tot ce pot să spun este că sistemul Testo vă va schimba lumea așa cum o cunoașteți și nu veți privi niciodată înapoi. Nu mai stați pe gânduri.





Cum măsurăm eficiența unui sistem digital de management al calității?


Investiția într-un astfel de sistem nu doar asigură utilizarea un nou instrument pentru implementarea siguranței alimentare, ci și optimizează procesele deja existente. Această «optimizare secundară» creează efecte sinergice la nivelul întregii companii în ceea ce privește eficiența și economisirile, iar toate aceste efecte pot fi cuantificate și evaluate în termeni financiari.


După cum reiese din exemplul marilor lanțuri de supermarketuri europene, prin introducerea unui SMC digital se pot obține economii de până la șapte zerouri. Vreți să aflați cum a reușit un lanț european de supermarketuri să economisească 3,79 de milioane euro într-un singur an după implementarea unui SMC? Descărcați broșura noastră informativă de aici și vedeți toate calculele detaliate.


ABONEAZĂ-TE ACUM

Primești pe e-mail cele mai noi articole din domeniul tău.
  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon

Testo România

 

Calea Turzii 247

400495 Cluj-Napoca România

 

T: +40 264 202 170

E: info@testo.ro

www.testo.ro