5 factori cheie pentru siguranța alimentară măsurabilă



Succesul în industria alimentară se măsoară de mult timp în cât de bine se mențin vânzările, forța de muncă, costul alimentelor și satisfacția clienților. Industria alimentară pune atât de mare preț pe acești factori de succes încât a căutat soluții tehnologice de monitorizare și gestionare a acestor parametri pentru a facilita conducerea unei afaceri la care clienții se întorc mereu. Cu toate acestea, industria alimentară a adoptat lent aceste soluții tehnologice capabile să furnizeze parametri reali privind siguranța alimentară. Acum este însă timpul ca această situație să se schimbe.


Agențiile de reglementare au beneficiat și ele de pe urma progresului tehnologic care oferă instrumente de detectare și analiză mai eficiente, lucru devenit evident prin numărul în continuă creștere de retrageri de produse și de focare de toxinfecții alimentare comunicate aproape instantaneu prin intermediul mediilor de socializare globale.


În prezent, majoritatea restaurantelor și operațiunilor retail folosesc programe birocratice de management al calității pentru a înregistra parametrii critici privind siguranța alimentară. Mulți profesioniști din sectorul siguranței alimentare și-au dedicat o mare parte din timpul lor dezvoltării unor liste de control, protocoale și rapoarte tipărite care sunt ușor de folosit, bine structurate și informative. Aceste tipuri de programe, însă, oferă o vizibilitate limitată atunci când sunt folosite pentru mai multe locații și pot genera informații ambigue și incomplete. Totodată, oferă puține garanții privind respectarea unor acțiuni corective adecvate.


Întrucât sănătatea consumatorului și siguranța alimentară continuă să ocupe primul loc pe lista îngrijorărilor furnizorilor de servicii alimentare, sistemele digitale de management al siguranței alimentare (SDMSA), personalizate conform nevoilor unice ale unei afaceri, pot contribui la reducerea riscului corporativ și costurilor și la îmbunătățirea experienței clienților cu alimente de o calitate superioară. Astfel de tehnologii vor împuternici organizațiile din sectorul alimentar să includă siguranța alimentară ca indicator de succes alături ce ceilalți indicatori deja menționați.



  • Potrivit Centrelor de Prevenire și Control al Bolilor (CPCB) peste 60% din infecțiile cauzate de alimente au legătură cu sectorul restaurantelor. (1)


  • Un studiu recent făcut de Universitatea Johns Hopkins a arătat că costul unui singur focar de infecții alimentare poate varia între 3.968 $ și 2,6 milioane $ în funcție de tipul de organizație și de amploarea focarului. (2)


Surse:

1 “Highlights from the 2017 Surveillance Report.” Centrelor de Prevenire și Control al Bolilor (CPCB). Surveillance for Foodborne Disease Outbreaks, Statele Unite ale Americii, 2017, Raport anual. Atlanta, Georgia: U.S. Department of Health and Human Services, CDC, 2019. https://www.cdc.gov/fdoss/annual-reports/2017-report-highlights.html.


2 Bartsch, Sarah M., et al. “Estimated Cost to a Restaurant of a Foodborne

Illness Outbreak.” Public Health Reports, vol. 133, no. 3, May 2018,

pp. 274–286, doi: 10.1177/0033354917751129.


Tehnologia disponibilă în prezent poate oferi instrumentele necesare care să asigure succesul în ceea ce privește măsurarea și monitorizarea digitală a operațiunilor zilnice din sectorul alimentar. Găsiți mai jos câteva puncte cheie de avut în vedere:


Cele 5 elemente cheie pentru siguranță alimentară măsurabilă


1. Angajament față de leadership și comunicare:

Este important să înțelegem că adoptarea unui sistem de management al siguranței alimentare bazat pe tehnologie este un demers important care nu se va întâmpla peste noapte și care reclamă angajament față de spiritul de conducere pe fiecare palier al organizației. Comunicare clară și eficientă a rolurilor, responsabilităților, graficelor și motivelor.


2. Roluri și responsabilităţi:

Implementarea unui SDMSA va avea drept urmare modificarea numitor roluri și responsabilități. Noi poziții și oportunități pot apărea pe durata întregului proces. Încercarea de a acorda timp înțelegerii modului în care angajații prezenți își execută efectiv atribuțiile va ajuta la determinarea modului în care SDMSA va impacta diferite roluri din cadrul organizației dumneavoastră.


3. Recunoaștere și responsabilizare:

SDMSA permite un nivel de vizibilitate operațională ce nu poate fi obținut cu programele tradiționale „pe hârtie”. Informațiile care erau cândva disponibile doar printr-o vizită la fața locului, audituri efectuate de terțe părți sau inspecțiile de reglementare vor deveni acum disponibile în timp real. Acest fapt oferă o oportunitate perfectă pentru recompensarea angajaților cu performanțe excepționale, pentru eliminarea acțiunilor „pe nevăzute” din instruirea angajaților și pentru implementarea unor oportunități progresive de disciplină a muncii.


4. Angajament față de dezvoltare continuă:

După cum am arătat anterior, un SDMSA oferă managerilor de program un nivel ridicat de cunoștințe și informații interpretative pentru a accelera implementarea modificărilor programului de siguranță alimentară. Modificările se pot face centralizat, fiind ulterior distribuite în întreaga organizație prin doar câteva clicuri.


5. Alegerea unui Partener în favoarea unui Furnizor:

Spre deosebire de un furnizor, un partener adevărat vă va sprijini activ și cu devotament în procesul de digitalizare și va fi indispensabil pentru succesul dumneavoastră. Parteneriatul potrivit vă oferă totodată oportunitatea de a munci împreună la dezvoltarea oportunităților.




ABONEAZĂ-TE ACUM

Primești pe e-mail cele mai noi articole din domeniul tău.
  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon

Testo România

 

Calea Turzii 247

400495 Cluj-Napoca România

 

T: +40 264 202 170

E: info@testo.ro

www.testo.ro